четверг, 17 марта 2016 г.

Відкритий урок  Рівська ЗОШ І-ІІ ступенів всесвітня історія 9 клас   17 березня 2016 року.

Тема: Японія в другій половині XIX— на початку XX ст.
Мета: проаналізувати особливості розвитку Японії в період Епохи Мейдзі; розкрити суть реформ 70-80-х рр. XIX ст. і з'ясувати їх наслідки; пояснити особливості суспільно-політичного життя країни, суть Конституції 1889 р.; з'ясувати причини агресивної зовнішньої по­літики Японії; формувати вміння учнів аналізувати суть історичних процесів, виділяти їх особливості та зако­номірності; продовжувати розвивати понятійний апа­рат; виховувати учнів у дусі пошани до історії та культури інших народів.
Тип  уроку: комбінований.
Обладнання:  зошити, підручники, ілюстративний  матеріал, історичні документи, історична карта, роздатковий та ілюстративний матеріал, відеоматеріали.

План:
1.     Географічне положення.
2.     Суспільний устрій
3.     Сьогунат Токугава
4.     Доба Мейдзі
а) реформи Муцухіто
б) економічне життя
5.     Зовнішня політика
Хід  уроку:
І. Організація  навчальної  діяльності.
Охайогодзаімас

ІІ. Актуалізація  опорних  знань.
Метод «Шкала»
Радикалізм, комунізм, соціалізм, консерватизм, капіталізм, лібералізм.

Дидактична гра «Історична особа»








Робота з історичною картою.
Мотивація навчальної діяльності.
Як ми бачимо кожна країна мала свого героя. Людину, яка докорінно змінила життя країни в кращу сторону не тільки для багатих людей, але й для всього населення. Сьогодні ми з вами розглянемо далеко азіатську країну. Записуємо тему уроку.
日本 



Повідомлення теми та мети уроку.

ІІІ. Вивчення  нової  теми.
1.     Географічне положення.
Япо́нія - держава у Східній Азії. Офіційна назва — Япо́нська Держа́ва. Розташована на Японському архіпелазі, у північно-західній частині Тихого океану. Складається з 47 адміністративних одиниць — префектур. Столиця — Токіо. Одна з найбільш технологічно розвинутих країн світу.
Японія — це острівна країна, розташована на східному узбережжі Азії, у північно-західній частині Тихого океану. Зі сходу і півдня її омиває Тихий океан, з заходу — води Японського та Східнокитайського морів, а з півночі — Охотське море. Японський архіпелаг простягнувся дугою з північного сходу на південний захід. Він складається з чотирьох великих островів Хокайдо, Хонсю, Сікоку та Кюсю.
У доісторичну епоху Японію називали Тойо-Ашіхара-Мідзухо-но-куні  — «Багата країна очеретяних рівнин і водянистих рисових колосків»
З 4 століття Японію називали Ямато, за назвою давньояпонської держави, яка контролювала більшу частину Японського архіпелагу.
Близько 7 століття принизливу назву було змінено на нову, що вказувала на східне розташування Японії. Її записували трьома ієрогліфами — «Країна, де сходить сонце». У 8 столітті цей запис спростили на «Основасонця». Початково обидва ієрогліфічні сполучення читали як «Ямато», проте згодом стали вимовляти на китайський лад — Ніппон. З 10 століття слово «Ніппон» перетворилося на основне, яким позначали Японію як усередині країни, так і за кордоном.
2.     Суспільний устрій
Метод «Ілюстратор»



Мікадо – титул імператора.
3.     Сьогунат Токугава
Перегляд відеоматеріалів.

Питання.
-         Хто такий сьогун? (полководець)
-         Чому зросла кількість самураїв?
-         Як припинив міжусобні війни Токугава?
Робота з історичним документом.
З книги В. Пронникова та І. Ладанова «Японія. Етнопсихологічні нариси»
Хоча довготривала «закритість» Японії згубно позначилася на еко­номічному розвиткові країни, вона... сприяла виникненню феномена японської національної психології.
Навіть коли «реставрація Мейдзі»... привела до докорінних змін в га­лузі економіки, політики, культури... в галузі соціальних відносин, націо­нальна психологія японців змінилася дуже мало. Як і раніше, в характері японців домінували риси, що склалися в епоху ізоляції Японії... працьо­витість, організованість, готовність до безсуперечного підкорення, напо­легливість, витримка, невимогливість стосовно життєвих умов та ін.
...Національна психологія сприяла розвиткові централізованої дер­жави. Японія швидкими темпами реорганізувала промисловість, по­чала удосконалювати сільське господарство, реформувала суспільний устрій. Самурайський воєнний дух спонукав народні маси на бороть­бу за «доблесть нації».
Запитання до документа.
1.  Про яку «закритість» Японії йдеться в документі?
2.  Чи згодні ви з тим, що національна психологія є визначаль­ною для розвитку суспільства? Відповідь аргументуйте
-         Що таке політика «закритих дверей»?
Робота з термінами.
4.     Доба Мейдзі
Ліквідація системи сьогуната.
Імператор був позбавлений реальної вла­ди. Він не мав навіть своїх васалів. Реальна влада знаходилася в ру­ках сьогуна (воєначальника), який спирався на вищий стан япон­ського суспільства — самураїв (воїнів).
Повстання в 1862 р. феодалів з пів­денно-західних князівств Японії, втручання англійців і французів у конфлікт між імператором і лідерами цих князівств, з одного боку, і сьогуном і його прихильниками — з іншого. 1867 р.~ ліквідація влади сьогуна Токугава Кейкі.
В Японії почали руйнувати­ся феодальні відносини, владу сьогуна було скасовано, і з 1868 р. реальним правителем держави став імператор Муцухіто. З цього часу в Японії почалася Епоха Мейдзі.
Робота з підручником. стр. 170
Робота з історичним документом.
П'ятистатейна імператорська клятва (6 квітня 1868 р.)
1. Ми будемо широко скликати ради і управлятимемо державними справами, керуючись громадською думкою.
2. Усі люди, як правителі, так і підлеглі, повинні одностайно присвятити себе досягненню успіху нації.
3.    Усім військовим і цивільним чинам і всьому простому народу буде дозволено здійснювати свої власні прагнення і розвивати свою діяльність.
4.    Усі погані звичаї минулого будуть скасовані; буде дотримува­тись правосуддя і неупередженість...
5.    Знання будуть запозичатися у всьому світі, і таким шляхом основи імперії будуть зміцнені.
а) реформи Муцухіто
Реформи 70—80-х рр. XIX ст. в Японії



Бесіда на закріплення.
1.      У чому полягає суть реформ Епохи Мейдзі?
2.      Яке значення відіграли реформи в розвитку Японії?
        Епоха Мейдзі була часом реформ, які вивели Японію з міжнародної ізоляції, залучили до сві­тової економіки, сприяли капіталістичному розвитку і великим змі­нам у державному й суспільному ладі.
Конституція 1889 р.
Самостійна робота за підручником.


Конституція 1889 р.
Конституційно-монархічна держава.
Практично необмежена влада імператора.
Імператор — священна та недоторканна особа.
Виконавча влада в руках імператора.
Імператор призначає уряд.
Імператор скликає та розпускає парламент.
Парламент із двох палат.
Палата перів — призначається імператором.
Палата представників — обирається виборцями.
Виборче право — чоловіки віком від 25 років, які сплачували податок — 10 єн на рік.
Державна рада — 15 осіб при імператорі.
Проголошення демократичних свобод.
Валеохвилинка. Відеоматеріали «Театр кабукі»





б) економічне життя
Робота з термінами.
Дзайбацу – це монополія чи фінансова олігархія в Японії.
Робота з підручником. стр. 172
5.     Зовнішня політика
а)  японсько-китайська війна 18941895 рр.;
б)  російсько-японська війна 19041905рр.;
в) захоплення Японією Кореї в 1910 р.
Таким чином, агресивна зовнішня політика Японії, викликана її пізнім бурхли­вим економічним піднесенням, значно вплинула на загострення між­народних відносин у Тихоокеанському регіоні.

ІV. Висновки  та  узагальнення.
Запитання до документа.
Як, на ваш погляд, чи виконав імператор свою клятву і яким чином вона була реалізована в Японії?
Дидактична гра «Записуємо диск»








V. Домашнє  завдання.  Вивчити  § 20. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий